کد خبر 270090
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶

آینده نامعلوم و مبهم؛ گزارشی از منقضی شدن زیرساخت‌های ناسا

آینده نامعلوم و مبهم؛ گزارشی از منقضی شدن زیرساخت‌های ناسا

یک گزارش تازه از وجود نگرانی‌هایی جدی در مورد آینده آژانس اکتشاف فضایی پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، گزارشی که توسط آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) منتشر شد، نگرانی‌های جدی در مورد آینده آژانس اکتشاف فضایی ایالات متحده را آشکار کرد و این نگرانی‌ها نتیجه کمبود بودجه به دلیل کاهش علاقه به هوانوردی و فضای غیرنظامی در دراز مدت مربوط است.

گزارش NASEM آینده سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) را آینده‌ای خالی توصیف می‌کند، به ویژه اینکه بحران صرفاً به کسب بودجه کافی برای انجام وظایف و عملیات آن محدود نمی‌شود، به گونه‌ای که برخی از نتایج این گزارش نشان می‌دهد، ناسا با بحرانی مرتبط با عدم برنامه ریزی بلندمدت در منابع مالی، اتکا به قراردادهای خرید خدمات مبتنی بر نقطه عطف و ناکارآمدی به دلیل فرآیندهای تجاری کند و دست و پاگیر مواجه خواهد شد.

مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ناسا چیست؟

این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را درباره نسل فعلی استعدادهایی که توسط شرکت‌های هوانوردی خصوصی تخلیه می‌شوند و نسل بعدی مهندسان به دلیل کمبود بودجه سیستم‌های مدارس دولتی، پایه و اساس دانش مناسبی ندارند، افزایش داد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که عمر زیرساخت‌های ناسا به شدت از عمر طراحی خود گذشته است که می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری شود.

منبع: ناسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha